mini przeszkolaki

Mini Przedszkolaki
(dzieci 2-3 lata)

  • to warsztaty muzyczno-plastyczne z elementami edukacji przedszkolnej
  • to pierwszy krok w kierunku adaptacji w grupie rówieśników
  • to pierwszy krok kierunku zdobywania fascynującej wiedzy
  • to pierwszy krok w kierunku odwagi społecznej i umiejętności współdziałania
  • podstawy edukacji przedszkolnej (zgodnej z wytycznymi MEN)
  • umiejętności oparte na Metodzie Dobrego Startu (w adaptacji Marty Bogdanowicz)
  

koszt: 40zł/120min

poniedziałki oraz środy godz. 10.00-12.00


zapisy

https://ideownia.nakiedy.pl/   

ideownia@mammaija.pl

tel. 784 33 17 35

mini przedszkolaki

Zajęcia prowadzone są przez psychologów, pedagogów i animatorów dziecięcych, specjalizujących się w metodach twórczego rozwoju. Grupa dzieci świetnie się bawi przez jedną godzinę zajęć, przy okazji rozwijając swój ogromny potencjał. Druga godzina to czas na zabawy dowolne, inspirowane przez same dzieci.

W cyklu spotkań działa trójstopniowa metoda usamodzielniania się dzieci.
  1. Na początku w zajęciach wraz z dzieckiem uczestniczy opiekun, wspierając je w zabawie w gronie rówieśników.
  2. Następnie opiekun staje się obserwatorem pracy dziecka w grupie.
  3. Wreszcie, pod opieką osób prowadzących, dzieci uczestniczą w zajęciach samodzielnie. A rodzice mają czas na kawę w poczekalni :-)

Mini Przedszkolaki to cykl spotkań, które stymulują rozwój dzieci, ich twórcze myślenie, uczą społecznych zachowań i samodzielności. Głównym celem spotkań jest rozwój potencjału twórczego dzieci, ich wyobraźni, stawiania pytań i rozwiązywania problemów. 

Dostosowujemy zabawy do wieku dzieci, proponując im:

  • Niezwykłe zabawy plastyczne
  • Twórcze eksperymenty
  • Zabawy „na niby” wspaniale rozwijające wyobraźnię
  • Twórcze działania ruchowe
  • Improwizacje teatralne
  • Budowanie konstrukcji przestrzennych
  • Ćwiczenia relaksacyjne


Metoda korzysta z:

  • Psychopedagogiki twórczości (rekomendowanej przez Polskie Stowarzyszenie Kreatywności)
  • Koncepcji inteligencji wielorakich H. Gardnera
  • Założeń pedagogiki Lwa Wygotskiego
  • Zabaw Fundamentalnych


W trakcie zajęć dzieci:

  • Nabywają umiejętności twórczego myślenia i działania:
  • Uczą się dokonywania skojarzeń
  • Myślenia przez analogię
  • Tworzenia metafor
  • Myślenia dedukcyjnego
  • Transformowania
  • Współpracy z grupą
  • Społecznych zachowań  i samodzielności